torsdag 12. februar 2009

Må oppgradere utstyret nå..


























Når jeg nå skal satse mer på videojournalistikk, må jeg nok også oppgradere fra min Canon HV20. Det kan fortsatt være et reservekamera, men hovedkameraet bør nok oppgraderes til semi-proff/proffnivå. Men ettersom jeg ikke jobber så mye med video ennå, så betyr prisen noe. Jeg har sett meg ut Canon XH A1 e HDV (øverst) og Canon XH A1 s som aktuelle kandidater, men jeg får ikke helt tak i forskjellene på dem. Jeg hører derfor gjerne kommentarer fra andre.

Dersom noen har gode idéer om andre kameraer i samme prisklasse, tar jeg veldig gjerne i mot råd. Råd om tilbehør mottas også med takk.

2 kommentarer:

  1. Hei Knut. Du har virkelig fått dreisen på bloggen, og så ser jeg at du er begynt å direktstreame fra mobilen via Qik. Det er skikkelig artig. kamera ja, ta en titt på denne bloggen min her http://videoreporter.blogspot.com/2008/09/video-by-newspapers.html og følg lenka til Dickinson for mere detaljer.
    Hva den s_en innebærer vet jeg ikke, men av prisoversikten her http://www.bizrate.com/camcorders/products__keyword--canon+hdv+1080i.html angår ser jeg det er store forskjeller på de andre Canon HDV kameraene. Noen av de dyrere har SDI ut noe du ikke trenger. Jeg har jo mest erfaring med Sony, men har så vidt prøvd Cannon A1. Det er et kamera som jeg tror er vil være bra for deg. I budsjettet må du ta høyde for en kanonmik og kanskje en mygg. Vi snakkes. Gunnar

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Gunnar. Noen spesielle merker å anbefale når det gjelder kanonmik? Jeg bruker i dag Røde. Selv om jeg er fornøyd med den er det kanskje andre aktuelle merker?
    Knut

    SvarSlett